Description: Samenvatting:Lokalisatie en documentatie van de theaters binnen het grondgebied van de stad Antwerpen. De theaters zijn de infrastructuur waar voornamelijk theatervoorstellingen kunnen plaatsvinden. Doel:De geo-laag geeft de exacte locatie van de theaters weer en kan gebruikt worden in functie van ruimtelijke analyses in combinatie met andere informatie: spreiding, omgevingsanalyses, bereikbaarheid. De theaters zijn ingedeeld volgens het volgende subtype: theater, (de theatergebouwen waar naast theaterstukken ook andere cultuurdisciplines plaatsvinden (dans, muziek) en multi (multidisciplinair, waar alle cultuurdisciplines kunnen plaatsvinden (theater, dans en muziek). In realiteit is het aanbod ruimer en bestaat ook uit kleinere, niet gesubsidieerde theaters, meer verspreid over de districten. Aanmaak:De inventarisatie gebeurde op basis van de gegevens van de cultuurdienst en de website van de stad Antwerpen. De adresvelden werden gebruikt om de instellingen te koppelen aan de Grootschalige basiskaart. Capa_Zit is de maximale zitcapaciteit en Capa_Staan is de maximale staancapaciteit van de voorziening.
Copyright Text: Cultuur, Jeugd en Sport ism Studiedienst Antwerpen / GIS
Description: Samenvatting:Lokalisatie en documentatie van de concertzalen binnen het grondgebied van de stad Antwerpen. De concertzalen zijn de infrastructuur waar voornamelijk muziekconcerten kunnen plaatsvinden. Doel:De geo-laag geeft de exacte locatie van de concertzalen weer en kan gebruikt worden in functie van ruimtelijke analyses in combinatie met andere informatie: spreiding, omgevingsanalyses, bereikbaarheid. De concertzalen zijn ingedeeld volgens het volgende subtype: concertzaal (waar muziekconcerten plaatsvinden en multi (multidisciplinair, waar alle cultuurdisciplines kunnen plaatsvinden (theater, dans en muziek). In realiteit is het aanbod ruimer en bestaat ook uit kleinere, niet gesubsidieerde theaters, meer verspreid over de districten. Aanmaak:De inventarisatie gebeurde op basis van de gegevens van de cultuurdienst en de website van de stad Antwerpen. De adresvelden werden gebruikt om de instellingen te koppelen aan de Grootschalige basiskaart. Capa_Zit is de maximale zitcapaciteit en Capa_Staan is de maximale staancapaciteit van de voorziening.
Copyright Text: Cultuur, Jeugd en Sport ism Studiedienst Antwerpen / GIS
Description: Samenvatting:Localisatie van de bioscopen op het grondgebied van de stad Antwerpen op basis van de Grootschalige Basiskaart. Doel:De locatie van de bioscopen kan gebruikt worden in functie van ruimtelijke analyses in combinatie met andere informatie: spreiding, omgevingsanalyses, bereikbaarheid. De bioscopen zijn ingedeeld volgens het volgende subtype: bioscoop en voorzieningen waar filmvoorstellingen kunnen plaats vinden (cfr. cultuurcentra). Aanmaak:De inventarisatie gebeurde op basis van de gegevens van de cultuurdienst en de website http://www.cinenews.be. De adresvelden werden gebruikt om de bioscopen te koppelen aan de Grootschalige basiskaart.
Copyright Text: Cultuur, Jeugd en Sport ism Studiedienst Antwerpen / GIS
Description: Samenvatting:Lokalisatie en documentatie van de professionele en vrijwillige jeugdwerking binnen het grondgebied van de stad Antwerpen. De professionele werking omvat de jeugdhuizen, jeugddiensten, jeugdcentra, muziekcentra, pleinwerking, jongerencompetentiecentra, ... De vrijwillige werking omvat de Scouts en Gidsen, Chiro, KSJ, KSA, ...Doel:De geo-laag geeft de exacte locatie van de verschillende diensten weer en kan gebruikt worden in functie van ruimtelijke analyses in combinatie met andere informatie: spreiding, omgevingsanalyses, bereikbaarheid.Aanmaak:De inventarisatie gebeurde op basis van de gegevens van de jeugddienst en de website van de stad Antwerpen. De adresvelden werden gebruikt om de instellingen te koppelen aan de Grootschalige basiskaart.
Copyright Text: Cultuur, Jeugd en Sport ism Studiedienst Antwerpen / GIS
Description: Samenvatting:Lokalisatie en documentatie van de professionele en vrijwillige jeugdwerking binnen het grondgebied van de stad Antwerpen. De professionele werking omvat de jeugdhuizen, jeugddiensten, jeugdcentra, muziekcentra, pleinwerking, jongerencompetentiecentra, ... De vrijwillige werking omvat de Scouts en Gidsen, Chiro, KSJ, KSA, ...Doel:De geo-laag geeft de exacte locatie van de verschillende diensten weer en kan gebruikt worden in functie van ruimtelijke analyses in combinatie met andere informatie: spreiding, omgevingsanalyses, bereikbaarheid.Aanmaak:De inventarisatie gebeurde op basis van de gegevens van de jeugddienst en de website van de stad Antwerpen. De adresvelden werden gebruikt om de instellingen te koppelen aan de Grootschalige basiskaart.
Copyright Text: Cultuur, Jeugd en Sport ism Studiedienst Antwerpen / GIS
Description: Samenvatting:De bestaande en geplandebovengrondse sorteerstraten (de uitgevoerde, in aanleg en in onderzoek) op het openbaar domein. Doel:Ondersteunend element naar dienstverlening en beleid van de stad Antwerpen Aanmaak:intekening, op basis van een Excelsheet
Description: Samenvatting:Paal waaraan een schip kan worden vastgelegd. De dataset bevat meerpalen op het grondgebied van de stad Antwerpen (excl. het havengebied). Doel:De dataset vormt de grootschalige basis van het Geografisch Informatie Systeem van de stad Antwerpen, als ondersteunend instrument voor de dienstverlening en het beleid van de verschillende diensten of bedrijfseenheden. Aanmaak:De dataset werd opgebouwd vertrekkend van de Cardib-kaart Antwerpen die tot stand kwam vanuit luchtfoto's uit 1996 en aanvullende naverkenning tussen 1997 en 1999. In 2000 werd de aanmaak van de GBKA als GIS-kaart voltooid.
Description: Deze laag toont waar de verschillende diensten van Stadsbeheer zich bevinden.Wordt slechts sporadisch geupdate wanneer er wijzigingen zouden voorkomen.
Description: Afhankelijk van het weer of wintertype onderneemt de stad acties om sneeuw en ijzel te bestrijden. De kleurcodes geven die verschillende manieren van aanpak weer. In de bijgevoegde plannetjes verneemt u welke fietspaden geruimd worden.Verschillende wintertypecodes in het sneeuw- en ijzelplan:Wintertype GEEL (minste sneeuw/ijzel): De stadsdiensten strooien preventief op bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten en fietspaden op gewestwegen.Wintertype ORANJE: De stadsdiensten strooien preventief op bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten en de meest gebruikte fietspaden. Wintertype ROOD preventief: De stadsdiensten strooien preventief op bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten, grote wijkwegen, de routes van het openbaar vervoer en de fietspaden.Wintertype ROOD algemeen (meeste sneeuw/ijzel): Algemene inzet voor het sneeuwvrij houden van bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten, grote wijkwegen, de routes van het openbaar vervoer, kleinere wijkwegen en fietspaden.Toelichting wintertypes:GEEL: kans op lichte wintertoestand:Kans op sporadische vorming van enkele rijmplekkenKans op lichte sneeuwval zonder veel gevolgenKans op vorming van enkele geïsoleerde, aanvriezende mistbankenORANJE: kans op matige wintertoestandKans op vorming van rijm- of ijsplekkenKans op lichte sneeuwvalKans op aanvriezende mistROOD: kans op zware wintertoestandGrote kans op sneeuwval of op ijzel die het verkeer in belangrijke mate kunnen hinderenLangdurige sneeuwval
Description: Afhankelijk van het weer of wintertype onderneemt de stad acties om sneeuw en ijzel te bestrijden. De kleurcodes geven die verschillende manieren van aanpak weer. In de bijgevoegde plannetjes verneemt u welke fietspaden geruimd worden.Verschillende wintertypecodes in het sneeuw- en ijzelplan:Wintertype GEEL (minste sneeuw/ijzel): De stadsdiensten strooien preventief op bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten en fietspaden op gewestwegen.Wintertype ORANJE: De stadsdiensten strooien preventief op bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten en de meest gebruikte fietspaden. Wintertype ROOD preventief: De stadsdiensten strooien preventief op bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten, grote wijkwegen, de routes van het openbaar vervoer en de fietspaden.Wintertype ROOD algemeen (meeste sneeuw/ijzel): Algemene inzet voor het sneeuwvrij houden van bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten, grote wijkwegen, de routes van het openbaar vervoer, kleinere wijkwegen en fietspaden.Toelichting wintertypes:GEEL: kans op lichte wintertoestand:Kans op sporadische vorming van enkele rijmplekkenKans op lichte sneeuwval zonder veel gevolgenKans op vorming van enkele geïsoleerde, aanvriezende mistbankenORANJE: kans op matige wintertoestandKans op vorming van rijm- of ijsplekkenKans op lichte sneeuwvalKans op aanvriezende mistROOD: kans op zware wintertoestandGrote kans op sneeuwval of op ijzel die het verkeer in belangrijke mate kunnen hinderenLangdurige sneeuwval
Description: Afhankelijk van het weer of wintertype onderneemt de stad acties om sneeuw en ijzel te bestrijden. De kleurcodes geven die verschillende manieren van aanpak weer. In de bijgevoegde plannetjes verneemt u welke fietspaden geruimd worden.Verschillende wintertypecodes in het sneeuw- en ijzelplan:Wintertype GEEL (minste sneeuw/ijzel): De stadsdiensten strooien preventief op bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten en fietspaden op gewestwegen.Wintertype ORANJE: De stadsdiensten strooien preventief op bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten en de meest gebruikte fietspaden. Wintertype ROOD preventief: De stadsdiensten strooien preventief op bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten, grote wijkwegen, de routes van het openbaar vervoer en de fietspaden.Wintertype ROOD algemeen (meeste sneeuw/ijzel): Algemene inzet voor het sneeuwvrij houden van bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten, grote wijkwegen, de routes van het openbaar vervoer, kleinere wijkwegen en fietspaden.Toelichting wintertypes:GEEL: kans op lichte wintertoestand:Kans op sporadische vorming van enkele rijmplekkenKans op lichte sneeuwval zonder veel gevolgenKans op vorming van enkele geïsoleerde, aanvriezende mistbankenORANJE: kans op matige wintertoestandKans op vorming van rijm- of ijsplekkenKans op lichte sneeuwvalKans op aanvriezende mistROOD: kans op zware wintertoestandGrote kans op sneeuwval of op ijzel die het verkeer in belangrijke mate kunnen hinderenLangdurige sneeuwval
Description: Afhankelijk van het weer of wintertype onderneemt de stad acties om sneeuw en ijzel te bestrijden. De kleurcodes geven die verschillende manieren van aanpak weer. In de bijgevoegde plannetjes verneemt u welke fietspaden geruimd worden.Verschillende wintertypecodes in het sneeuw- en ijzelplan:Wintertype GEEL (minste sneeuw/ijzel): De stadsdiensten strooien preventief op bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten en fietspaden op gewestwegen.Wintertype ORANJE: De stadsdiensten strooien preventief op bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten en de meest gebruikte fietspaden. Wintertype ROOD preventief: De stadsdiensten strooien preventief op bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten, grote wijkwegen, de routes van het openbaar vervoer en de fietspaden.Wintertype ROOD algemeen (meeste sneeuw/ijzel): Algemene inzet voor het sneeuwvrij houden van bruggen, op- en afritten, grote invalswegen, 100 spoeddiensten, grote wijkwegen, de routes van het openbaar vervoer, kleinere wijkwegen en fietspaden.Toelichting wintertypes:GEEL: kans op lichte wintertoestand:Kans op sporadische vorming van enkele rijmplekkenKans op lichte sneeuwval zonder veel gevolgenKans op vorming van enkele geïsoleerde, aanvriezende mistbankenORANJE: kans op matige wintertoestandKans op vorming van rijm- of ijsplekkenKans op lichte sneeuwvalKans op aanvriezende mistROOD: kans op zware wintertoestandGrote kans op sneeuwval of op ijzel die het verkeer in belangrijke mate kunnen hinderenLangdurige sneeuwval
Description: Wat is een voetgangerszone of autoluwe zone?Voetgangerszones en autoluwe zones zijn gebieden waar u niet mag inrijden met de auto. Deze gebieden zijn elk aangeduid met een specifiek verkeersbord.Enkel tijdens de aangeduide uren, de zogenaamde ‘venstertijden’, kunnen handelaars en bewoners de zones inrijden om te laden en te lossen.Buiten deze venstertijden hebt u een toelating nodig om deze zones binnen te rijden. Als er geen venstertijden vermeld staan, hebt u altijd een toelating nodig. Voetgangerszones en autoluwe zones gelden voor alle gemotoriseerde voertuigen, inclusief moto’s en bromfietsen.Hoe worden de zones aangeduid?VoetgangerszoneEen voetgangerszone wordt aangegeven met een rechthoekig wit-blauw verkeersbord (F103) en eindigt met hetzelfde bord in zwart-wit met een zwarte streep erdoor (F105). Op dit bord staan ook de eventuele venstertijden vermeld.Autoluwe zoneEen autoluwe zone wordt aangeduid met een rond rood-wit C3 bord. Ook op dit bord staan de eventuele venstertijden vermeld.Hoe wordt het verkeer uit de zones geweerd?Er zijn verschillende manieren om het verkeer uit de autoluwe en voetgangerszones te weren. ANPR cameraDeze camera’s registreren de nummerplaat van elk voertuig dat de zone inrijdt. Bestuurders zonder vergunning krijgen automatisch een GAS-boete toegestuurd.VerdwijnpalenBewoners en handelaars in een gebied met automatische verdwijnpalen kunnen in bepaalde gevallen een toegangskaart aanvragen. Daarmee kunnen ze de verdwijnpalen ook buiten de venstertijden bedienen en het gebied in- of uitrijden. De hulpdiensten beschikken over een afstandsbediening, die hen toegang verleent tot alle zones.VerkeersbordenSommige zones zijn enkel afgeschermd met een verkeersbord. Ook hier hebben bewoners en handelaars in de zone een vergunning nodig om het gebied in- of uit te rijden.
Description: Stroomlijnen T20 2050 en Stroomlijnen T20 2100 Gebruik: Deze kaart toont hoe het water bij hevige neerslag uit de riolering komt en verder over het maaiveld (straten, pleinen, …) loopt. Doel: Deze kaart kan worden gebruikt voor de inrichting van openbaar domein. Vb. : Kan het water straat opwaarts worden opgehouden of dient water in lokale terreindepressies versneld te worden afgevoerd?Aanmaak : Nelen en Schuurmans – o.b.v. DHMII Vlaanderen, GRB en 3Di modellering
Copyright Text: Stadsontwikkeling/Klimaat en Leefmilieu